Fitur Baru Pokemon GO : Pokemon Type Medals dan Gym Training

11:49:00 Ren 0 Comments

Hi Pokemon Trainer!
Dalam 3 hari terakhir Niantic mengumumkan bahwa mereka sedang mengembangkan fitur baru untuk Pokemon GO yang akan segera dirilis. Perlahan-lahan Niantic berusaha keras untuk terus meningkatkan daya tarik dari mahakarya mereka yaitu game Pokemon GO.

Ada dua update fitur di Pokemon GO yang sudah dibocorkan oleh Niantic, diantaranya adalah Pokemon Type Medals dan perihal Gym Training.

New Medals

Fitur baru ini akan lebih menguntungkan bagi para Trainer Pokemon ketika menangkap Pokemon di Pokemon GO. Niantic memberikan penghargaan berupa medali khusus ketika kita menangkap Pokemon.

Pokemon GO Update : Pokemon Type Medals

Jika kita menangkap Pokemon tipe Flying, maka kita akan dapat tambahan medali untuk Flying-type Medals. Jika kita menangkap Pokemon tipe api maka yang kita dapat adalah tambahan medali untuk Fire-type Medals, begitu seterusnya.

Adanya medali ini akan meningkatkan kesempatan kita untuk mendapatkan Pokemon sesuai dengan tipe medali yang telah kita punya.

Berikut ini pengumuman resmi yang disampaikan oleh Niantic.
Trainers,

We want to give you a sneak peek of a feature coming soon to Pokémon GO. We are adding a new feature which grants a catch bonus when you earn medals based on catching certain types of Pokémon (Kindler, Psychic, Gardener, etc.).

These new bonuses will give you a better chance of capturing Pokémon with a related type. For example, as you reach a higher tier for the Kindler Medal, your bonus to catch Fire-type Pokémon such as Charmander, Vulpix and Ponyta increases.

Trainers can work their way to a new tier by catching many Pokémon of the same type. If a Pokémon has multiple types, your bonus will be the average of your bonuses for each type. For example, Pidgey is both Normal and Flying type. Your bonus in this case would be the average of your Normal-type and Flying-type bonuses.
Look forward to this new feature coming soon!

The Pokémon GO team

Gym Training

Fitur kedua yang akan segera hadir di Pokemon GO mengenai Gym Training. Biasanya kalau kita Training di Gym sesuai dengan tim yang kita pilih, hanya bisa menggunakan satu Pokemon. Tapi di update berikutnya, Niantic merubah cara Training di Gym.

Pokemon GO Update : Gym Training

Berikutnya kita bisa menggunakan enam Pokemon seperti ketika bertarung di Gym (Gym Battle). Namun ada sedikit perbedaan dengan ketika Gym Battle, ketika Gym Training maka enam Pokemon yang kita pilih untuk Training secara otomatis dan bersifat sementara CP (Combat Point) yang dimiliki oleh masing-masing Pokemon menurun.

Berikut ini pengumuman resmi yang disampaikan oleh Niantic.
As we continue to make improvements to Pokémon GO, we have made an enhancement to the Gym experience for Trainers of all levels. In an upcoming version of Pokémon GO, when training at a friendly Gym, Trainers will be able to bring six Pokémon to battle instead of one.

In addition, the CP of the Pokémon you are training against may be temporarily adjusted lower during your training session to generally match your Pokémon’s battle capabilities.

No matter what your level, you can now have an impact on your team's Gym. Walk with your Buddy Pokémon to that nearby landmark and show your Team Leader that you can battle with the best!

The Pokémon GO team

Kapan fitur-fitur itu akan dirilis? Mari kita tunggu saja, semoga Pokemon GO bisa makin menarik.

You Might Also Like

0 komentar: